Özgeçmiş
ÖZGEÇMİŞ
Adı Soyadı: Cahit EPÇAÇAN
Unvanı : Prof. Dr.
Mail Adresi
: epcacan@hotmail.com
Telefon : 0505 589 01 44
Derece
|
Bölüm/Program
|
Üniversite
|
Lisans
|
Türk Dili ve Edebiyatı Öğrt.
|
İnönü
Üniversitesi
|
Y. Lisans
|
Eski Türk Edebiyatı Eğitimi
|
Atatürk Üniversitesi
|
Doktora
|
Türkçe Eğitimi
|
Atatürk Üniversitesi
|
Yüksek Lisans Tez Başlığı (özeti ekte) ve
Tez Danışman(lar)ı :
“Esadzade Mehmed Çelebi Hayatı, Edebi Şahsiyeti ve Divanı/Tenkitli
Metin -İnceleme“
Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Cevat YERDELEN
Doktora Tezi/S.Yeterlik Çalışması/Tıpta
Uzmanlık Tezi Başlığı (özeti ekte)
ve Danışman(lar)ı :
“Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Öğretim Uygulamalarının İlköğretim
Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine ve Duyuşsal Özelliklerine Etkisi”
Tez Danışmanı: Prof. Dr. Ahmet KIRKKILIÇ
Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri:
1.
Faruk DOĞAN, Türkçe Dersi
Ortaokul Ders Kitaplarındaki Öğrenci Çalışma Kitaplarındaki Etkinliklerin Söz
Varlığı Üzerine Bir Araştırma, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,
Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Siirt 2016.
2. Zeynel
Abidin DEMİR, Ortaöğretim Son Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma
Alışkanlıklarının İncelenmesi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,
Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Siirt 2016.
3.
Derviş BEYHAN, Suriyeli
Öğrencilerin Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonu Projesi Kapsamında Geçici
Eğitim Merkezlerinde Görev Yapan Dil Öğreticilerinin Dil Öğretirken Karşılaştıkları
Sorunlar Ve Çözüm Önerileri, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Siirt 2018.
4. Yusuf GÜZEL, Sezai Karakoç’un Düşünce Yazılarında Yer Alan
Değerler, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Anabilim
Dalı, Siirt 2018.
Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler :
Educational Research and Review Hakemlik (Alan İndekslerinde
Taranmaktadır)
Turkish Studies Dergisi Hakemlik (Uluslararası Hakemli
Dergi)
EKEV Akademi Dergisi Editörlük / Hakemlik
SUSBİD Hakemlik
Ödüller :
•
Siirt Üniversitesi/Akademik Yayın Teşvik Ödülü
2012- 2013 (Eğitim/Sosyal Bilimler Alanında 4. Lük)
•
Siirt Üniversitesi Akademik Yayın Teşvik Ödülü
2013 – 2014 (Eğitim/Sosyal Bilimler Alanında 1. Lik)
Son iki
yılda verdiği lisans düzeyindeki dersler :
•
Okuma
Eğitimi
•
Konuşma
Eğitimi
•
Türkçe
Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar
•
Özel
Öğretim Yöntemleri
•
Öğretim
Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
•
Dil
Eğitiminin Temel Kavramları
YAYINLAR :
•
SCI, SCI-EXPANDED, SSCI, AHCI VE
ULUSLARARASI ALAN İNDEKSLERİ KAPSAMINDAKİ ULUSLARARASI HAKEMLİ DERGİLERDE
YAYIMLANMIŞ MAKALE
A1. Cahit EPÇAÇAN, A Review On The Relationship Between Critical
Thinking Skills And Learning Domains Of Turkish Language. Educational Research
and Reviews, Vol. 14(3), pp. 67-77, 10 February, 2019 DOI: 10.5897/ERR2018.3658
A2. Cahit EPÇAÇAN, Halim ULAŞ, Cevdet
EPÇAÇAN, “The Effect Of
Cooperative Reading And Composition Technique On Reading Comprehension And
Composition Writing Skill” Journal of
Global Research in Education and Social Science 2(1): 8-16, 2015
International Knowledge Press
A3. Cahit EPÇAÇAN, "Examination Of Texts Of Secondary School Turkish
Schoolbooks In Terms Of Constructivism Approach", Procedia-Social and
Behavioral Sciences, 116:5105-5114 · February 2014 with 11 Reads,
DOI: 10.1016/j.sbspro.2014.01.1082
A4. Cahit EPÇAÇAN, "Opinions Of Turkish Language And
Literature Teachers On The Turkish Literature Course Based On The
Constructivist Learning Theory", Educational
Research and Reviews, 2013 Vol. 8(8), pp. 405-417, 23 April, 2013 DOI:
10.5897/ERR12.238 ISSN 1996-0816 © 2013 Academic Journals, (Indexed by: ERIC).
A5. Cahit EPÇAÇAN,
"Functional Grammar in The Context of Linguistic Applications in
Turkish Language Teaching", Educational Research and Reviews, 2013
Vol. 8(12), pp.806-814, 23 June, 2013 DOI: 10.5897/ERR2013.1145 ISSN 19960816 ©
2013 Academic Journals (Indexed by: ERIC).
A6. A. Halim ULAŞ, Cahit
EPÇAÇAN, Büşra KOÇAK,
"Assessment Of The
Curriculum Of Turkish Language Teaching in The 2nd Grade Of Primary Education
in Terms Of Critical Thinking Skills", Procedia -
Social and Behavioral Sciences, Volume 31, Pages 369-375, 2012,
doi:10.1016/j.sbspro.2011.12.069.
A7. A. Halim ULAŞ, Cahit
EPÇAÇAN, Büşra KOÇAK,
"The Concept Of
“Media Literacy” And An Evaluation On The Necessity Of Media Literacy Education
In Creating Awareness Towards
Turkish Language",
Procedia-Social and Behavioral Sciences,
Volume 31, Pages 376-382, 2012, doi:10.1016/j.sbspro.2011.12.070
A8. A.Halim ULAŞ, Cahit
EPÇAÇAN, Büşra KOÇAK,
"Opinions of teacher
candidates on elementary literacy teaching", Procedia -
Social and Behavioral Sciences, Volume 31, Pages 383-390, 2012,
doi:10.1016/j.sbspro.2011.12.071.
A9. Cahit EPÇAÇAN, Cevdet EPÇAÇAN “Socio-Economic And Culturel Factors Effecting
Self Efficacy On Reading Comprehension” Procedia
Social and Behavioral Sciences Volume 2
666 – 671, ISSN:1877-0428.2010, doi:10.1016/j.sbspro.2010.03.081.
A10. Cevdet EPÇAÇAN, Cahit
EPÇAÇAN, A. Halim ULAŞ, “The Study Of Visual Reading
Strategies Scale Of Validity And Reability in Comprehension Teaching”, Procedia
Social and Behavioral Sciences, Volume 9, Pages 1666-1673, ISSN:1877-0428.
(2010), doi:10.1016/j.sbspro.2010.12.383.
A11. Cahit EPÇAÇAN, Cevdet
EPÇAÇAN, A. Halim ULAŞ, Tuba DELEK, "According to students’ views the assessment of Turkish literature
books",
Procedia - Social and Behavioral Sciences,
Volume 9, Pages 613-621, 2010, doi:10.1016/j.sbspro.2010.12.206.
A12. A. Halim ULAŞ, Emine
KOLAÇ, Cahit EPÇAÇAN, Oğuzhan SEVİM, "Attitudes and opinions of Turkish language teacher candidates on the
usage of basic language skills", Procedia-Social
and Behavioral Sciences, Volume 9, Pages 125-131, 2010, doi:10.1016/j.sbspro.2010.12.124.
•
SSCI, SCI-EXPANDED, AHCI VE EĞİTİMLE İLGİLİ
ULUSLAR ARASI ALAN İNDEKSLERİ KAPSAMI DIŞINDAKİ ULUSLARARASI HAKEMLİ DERGİLERDE
YAYIMLANMIŞ MAKALE
B1. Cahit EPÇAÇAN, Okuma ve Anlama Becerilerinin Öğretim
Sürecine Etkisi Üzerine Bir Değerlendirme, Turkish
Studies International Periodical For The Languages, Literature And History Of
Turkish Or Turkic, Volume 13/19, Summer 2018, p. 615-630 DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.14123 ISSN: 1308-2140, ANKARA-TURKEY.
B2. Cahit EPÇAÇAN, Halim NAS, Sosyo-Ekonomik Faktörlerin Ortaokul
Öğrencilerinin
Türkçe Dersine Yönelik Tutumları Üzerindeki Etkisi, The Journal of Academic Social Science
Studies, Doi number:http://dx.doi.org/10.9761/JASSS7880 Number: 71 , p. 13-26, Autumn II 2018
B3. Devriş BEYHAN, Cahit
EPÇAÇAN, Suriyeli
Öğrencilerin Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonu Projesi Kapsamında Geçici
Eğitim Merkezlerinde Görev Yapan Dil Öğreticilerinin Dil Öğretirken
Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri, Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature
And History Of Turkish Or Turkic Volume 13/19, Summer 2018, p. 285-306
DOINumber: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies. 14040 ISSN:
1308-2140, ANKARA-TURKEY
B4. Cahit EPÇAÇAN, Cevdet
EPÇAÇAN,
“Examining Critical Thinking Skill in Terms of Various Variables” Scholars
Journal of Arts, Humanities and Social Sciences, Sch. J. Arts Humanit. Soc.
Sci. 2015; 3(1D):269-283 ISSN 2347-9493, ©Scholars Academic and Scientific
Publishers (SAS Publishers).
B5. A.Halim ULAŞ, Cahit
EPÇAÇAN, Serap Mutlu AYDIN, Yasemin KURTLU, İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerine Cümlenin Ögelerinin
Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme Tekniklerinden Takım Oyun Turnuvanın Akademik
Başarıya Etkisi, Turkish Studies
International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish
Or Turkic Volume 10/7 Spring 2015, P. Doı Number: Http://Dx.Doi.Org/10.7827/Turkishstudies.8177Issn:1308-2140, Ankara-Turkey.
B6. A. Halim ULAŞ, Cahit EPÇAÇAN, Cevdet EPÇAÇAN ve Büşra KOÇAK (2015). Öğretmen Adaylarının Karar Vermede
Özsaygı Düzeyi ve Karar Verme Stillerinin İncelenmesi. Turkish Studies International Periodical For
The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic Volume 10/3 Winter 2015, P.1031-1052 Doı Number: Http://Dx.Doi.Org/10.7827/Turkishstudies.7831 Issn: 1308-2140, Ankara-Turkey.
B7. A. Halim ULAŞ, Cahit EPÇAÇAN, Yavuz SÖKMEN, & Yasul, A.F. Sınıf
öğretmeni adaylarının öz denetim beceri düzeyleri ile üst biliş farkındalık
düzeyleri arasındaki ilişki. Dil ve
Edebiyat Eğitimi Dergisi, 2015, 15, 134-148.
B8. Cahit EPÇAÇAN, "Ortaokul Öğrencilerinin Eleştirel Okuma
Becerileri İle Okumaya İlişkin Tutumları Arasındaki İlişki", Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and
History of Turkish or Turkic, Volume 7/4,
Fall 2012, p.1711-1726, Ankara-Turkey. Doi Number : http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4127
B9. Cahit EPÇAÇAN, "Yapılandırmacı Anlayışa Göre Düzenlenmiş
Ortaokul Türkçe Dil Bilgisi Öğrenme Alanındaki Konular ve Etkinliklere İlişkin
Öğretmen Görüşleri", JASS,
Volume 6 Issue 4, p. 409-430. Nisan-2013. Doi HYPERLINK
"http://dx.doi.org/10.9761/JASSS1260"
HYPERLINK "http://dx.doi.org/10.9761/JASSS1260"Number
HYPERLINK "http://dx.doi.org/10.9761/JASSS1260" :http HYPERLINK
"http://dx.doi.org/10.9761/JASSS1260"://dx.doi.org/10.9761/JASSS1260.
B10. Cahit EPÇAÇAN, "Temel Bir Dil Becerisi Olarak
Dinleme ve Dinleme Eğitimi", Adıyaman Üniversitesi, Sosyal Bilimler
Enstitüsü Dergisi, Türkçenin Eğitimi Öğretimi
Özel Sayısı, Yıl:6, Sayı:11, Ocak 2013.
B11. Cahit EPÇAÇAN, "Çoklu Zekaya Dayalı Etkinliklerin
Öğrencilerin Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutuma ve Okuduğunu Anlama Özyeterlilik Algısına Etkisi”, Türkiye
Sosyal Araştırmalar Dergisi. Yıl/Year 16 Sayı /Issue (4) Nisan / April 2013.
ISSN 1301-370X.
B12. Cahit EPÇAÇAN, "Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Öğretim
Uygulamalarının Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi" Turkish Studies-International Periodical For
The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 8/1
Winter 2013, p.1335-1353, Ankara-Turkey. Doi HYPERLINK
"http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4336" HYPERLINK
"http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4336"Number HYPERLINK
"http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4336" :http HYPERLINK
"http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4336"://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4336.
B13. Cahit EPÇAÇAN, " Yaşam Boyu Öğrenme Becerilerinin Ders
Kitaplarında Yer Alma Düzeyine Örnek Bir
İnceleme", Adıyaman Üniversitesi,
Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı,
Yıl:6, Sayı:11, Ocak 2013.
B14. Cahit EPÇAÇAN, A.Halim ULAŞ, Cevdet
EPÇAÇAN, Salih ORHAN, Mehmet
GEDİK, "Altı Şapka Düşünme Tekniğinin İlköğretim Altıncı Sınıf
Öğrencilerinin Yazma Becerilerini Geliştirmeye Etkisi" Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi,
Yıl: 14, Sayı: 55, s. 105-120, Ekim-Kasım 2012.
B15. Cevdet EPÇAÇAN, Cahit
EPÇAÇAN, “Yapılandırmacı
Öğretim Programları ve Sınıf
Yönetimi Arasındaki İlişkiye Dair Öğretmen Görüşleri”, Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi, Yıl: 14, Sayı: 53,
Mayıs – Temmuz 2012, Sayfa: 77- 100, ISSN: 1302 – 2431.
B16. Cahit EPÇAÇAN, "Sokrat Semineri Tekniğine
Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Becerisine Ve Okumaya İlişkin
Tutuma Etkisi" Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi, Yıl: 15, Sayı:
58, 2013.
C. ULUSAL HAKEMLİ DERGİLERDE
YAYIMLANAN MAKALELER :
C1.Cahit EPÇAÇAN, "Elements of Violence Against Women in
Turkish Proverbs", Ekev Akademi Dergisi, p. 111-122.. Yıl :17 Sayı: 54
(Kış 2013). ISSN-1301-6229.
C2. Büşra KOÇAK, Yasemin
KURTLU, A.Halim ULAŞ, Cahit EPÇAÇAN, “Sınıf Öğretmeni Adaylarının
Eleştirel Düşünme Düzeyleri ve Okumaya Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki” EKEV AKADEMİ DERGİSİ Yıl:
19 Sayı: 61 (Kış 2015).
C3. Cahit EPÇAÇAN, “Okuduğunu Anlama Becerisinin
Gelişiminde Özetleme Tekniğinin Etkisi Üzerine Bir Değerlendirme” EKEV AKADEMİ
DERGİSİ Yıl: 22 Sayı: 74 (Bahar 2018).
C4. Cahit EPÇAÇAN, Kadir
KIRBAŞ, Türkçe
Ders Kitabı Etkinliklerinin Çoklu Zekâ Yaklaşımı Temelli Öğretim Açısından
Değerlendirilmesi. EKEV AKADEMİ DERGİSİ Yıl: 22 Sayı: 74 (Güz 2018).
D. ULUSLARARASI BİLİMSEL
TOPLANTILARDA SUNULAN VE BİLDİRİ KİTABINDA (PROCEEDİNGS)
BASILAN BİLDİRİLER :
D1. Yusuf
GÜZEL, Cahit EPÇAÇAN, Sezai Karakoç’un Düşünce Yazılarında Yer
Alan Değerler, V th International Eurasian Educational Research
Congress,2-5 May 2018, Antalya.
D2.
Cahit EPÇAÇAN, Faruk DOĞAN
Türkçe Dersi Ortaokul Öğrenci Çalışma Kitaplarındaki Etkinliklerin Söz Varlığı
Üzerine Bir Araştırma, IX. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 2017,
Malatya.
D3.
Abdulhak Halim ULAŞ, Cahit EPÇAÇAN, Emrah KÖSEOĞLU, Emir Feridun ÇALIŞKAN, İlkokul 4. Sınıflarda Drama
Etkinlikleriyle İşlenen Derslerin Öğrencilerin Karar Verme Becerileri
Üzerindeki Etkileri, 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu,
1842-1854, Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum. Yayın No: 3198100. 2016. Muğla.
D4.
Abdulhak Halim ULAŞ, Cahit EPÇAÇAN, Nuran PAYLAN, Drama ve Oyunun Çocukların Özgüven
Gelişimine Etkileri, Atatürk Üniversitesi Uluslararası Oyun ve Oyuncak
Kongresi, 1(1) 37-46, Tam Metin Bildiri, (Yayın No: 2531269). 2015, Erzurum.
D5.
Halim ULAŞ, Cahit EPÇAÇAN, Büşra KOÇAK, Bir Şiddet Potansiyeli Olarak Medya İstanbul İlim Kültür Vakfı, Uluslararası
Bediüzzaman ve Şiddet Sempozyumu, 2014, İstanbul.
D6.
Cahit EPÇAÇAN
“Ebeveynlerin Çocuklarını Dershanelere Göndermelerinin Nitel Bir Yaklaşımla
Analiz Edilmesi” Uluslar Arası Cumhuriyetten Günümüze Kademeler Arası Geçiş
Sempozyumu, 2014, Antalya.
D7.
Cahit EPÇAÇAN, Büşra KOÇAK, Zuhal BÜYÜKASLAN, Şeyma ŞEK, “İlköğretim Dördüncü Sınıf Sosyal Bilgiler Etkinlik Kitaplarının
Eleştirel Düşünme Becerileri Açısından Değerlendirilmesi” Uluslar Arası XI. Sınıf Öğretmenliği
Sempozyumu, 2012, Rize.
D8. Cahit EPÇAÇAN, Ders
Kitaplarındaki Metinlerin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerisini
Geliştirmesi Üzerine Bir Çalışma, 11th World Conference on
Educational Sciences (WCES-2019) 07-10 February 2019 Milano – Venice
Italy.
E. PROJELER
:
E1. Cahit EPÇAÇAN (Yürütücü), Sokrat Semineri Tekniği İle Öğrencilerin Eleştirel
Düşünme Becerisinin Geliştirilmesi ve Eleştirel Düşünme Becerisinin Türkçe
Dersi Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenme Ürünleri Üzerinde Olumlu Katkısının
Sağlanması/Siirt, 2013 (BAP Projesi)
E2. Cahit EPÇAÇAN (Araştırmacı) Örnek Olay
Yönteminin İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeyine
Etkisi/Erzurum, 2012 (BAP Projesi)
F KİTAP BÖLÜMÜ / KİTAP EDİTÖRLÜĞÜ
F1. Cahit EPÇAÇAN (EDİTÖR), Erhan AKIN
(EDİTÖR), Dil Bilgisi
Öğretimi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2019.